Μια αγορά με ελεύθερο ανταγωνισμό είναι μια αγορά στην οποία οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητες η μία από την άλλη, ασκούν την ίδια δραστηριότητα και ανταγωνίζονται μεταξύ τους για να προσελκύσουν τους καταναλωτές. Με άλλα λόγια, είναι μια αγορά στην οποία κάθε επιχείρηση υπόκειται στις ανταγωνιστικές πιέσεις των άλλων. Ο αποτελεσματικός ανταγωνισμός παρέχει έτσι ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον στις επιχειρήσεις αλλά και μια σειρά πλεονεκτημάτων στους καταναλωτές (μειωμένες τιμές, καλύτερη ποιότητα, ευρύτερο φάσμα επιλογών κ.λπ.). Η ύπαρξη μονοπωλίων στην αγορά οδηγεί σε υψηλές τιμές, σε μείωση της παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών και σε χειροτέρευση της ποιότητας των αγαθών. Η μονοπωλιακή επιχείρηση εφησυχάζει και δεν έχει κίνητρο να βελτιώσει τα προϊόντα της. Το κίνητρο το προσφέρει ο ανταγωνισμός, ο οποίος δημιουργεί πίεση στις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την προσφορά τους και να επενδύσουν στην έρευνα και τεχνολογία, αλλιώς είναι σαφές ότι οι καταναλωτές πελάτες τους θα στραφούν στους ανταγωνιστές. Το Νέο ΙΝΚΑ συνεργάζεται με την Consumers International και 16 άλλες εθνικές και Ευρωπαϊκές Ενώσεις Καταναλωτών της Ε.Ε. σε Πρόγραμμα της Γενικής Διεύθυνσης Υγείας και Προστασίας των Καταναλωτών της Ε.Ε. για τον ανταγωνισμό και την αποτελεσματική εποπτεία της αγοράς με τίτλο: A Consumer Welfare Analysis of the Retail Distribution Market in EU Member States.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου