Αναδημοσίευση απο το www.stathishaikalis.blogspot.com
Με θέματα δραστηριότητας του Ευριπίδη Στυλιανίδη είχα ξεκινήσει αυτό το blog, ενώ o Kωστής Χατζηδάκης ήταν εκ των βασικών ομιλητών στην εκδήλωση που είχαμε οργανώσει για τα blogs ενόψει των τελευταίων εκλογών. Πριν δύο χρόνια είχα εκδώσει και το βιβλίο του Κ. Χατζηδάκη για το Δ’ ΚΠΣ (το είχε συγγράψει μαζί με τον Νίκο Γεωργιάδη, που δεν πήγε καλά στις εκλογές στην Κέρκυρα). Τους έχω παρακολουθήσει, λοιπόν, και τους δύο, από κάποια απόσταση μεν, αλλά με αρκετά συστηματικό τρόπο.Τα δύο αυτά πρόσωπα αποτελούν την πιο ισχυρή δόση ανανέωσης αυτής της κυβέρνησης, μαζί με τον Άρη Σπηλιωτόπουλο, ο οποίος, πάντως, αποτελεί διαφορετική περίπτωση: αέρας star και μια διάθεση να αποδείξει ότι η απομάκρυνσή του από το πλευρό του Κ. Καραμανλή ήταν άδικη.Ο Ευριπίδης Στυλιανίδης έχει μπροστά του ένα τεράστιο στοίχημα, αυτό ενός εκπαιδευτικού συστήματος που συνεχώς επιδεινώνεται (δεν ομιλώ θεωρητικά, αλλά ως γονιός δύο παιδιών που πηγαίνουν σε ένα πολύ καλό, αλλά πάντως δημόσιο σχολείο). Ο Κωστής Χατζηδάκης είναι διαφορετική περίπτωση πολιτικού -έχω καταλάβει ότι πολίτες, όπως αυτοί που διαβάζουν τούτο το blog, έχουν άποψη για το profile του, το χαρακτήρα του, την agenda του. Το σίγουρο είναι (όπως και για τον Ευρ. Στυλιανίδη) ότι είναι ένας πολιτικός που νοιάζεται για τα δημόσια θέματα, παίρνει θέσεις που δεν είναι πάντοτε δημοφιλείς. Αυτή η στάση έρχεται σε αντίθεση με αυτήν των περισσοτέρων πολιτικών και υπουργών, οι οποίοι βλέπουν το έργο τους ως μια διαδικασία διαχείρισης των θεμάτων, με κύριο στόχο να διατηρήσουν το πόστο τους. Δεν παίρνουν ρίσκο, δεν διακινδυνεύουν να προτείνουν μια λύση ουσιαστική, εφόσον αυτή θα συναντήσει αντιδράσεις από ομάδες πολιτών ή στα τηλεοπτικά παράθυρα.Ο Κ. Χατζηδάκης δεν φαίνεται να είναι αυτής της κατηγορίας και γι' αυτό θα αντιμετωπίσει μεγάλη πίεση από τα τεράστια ζητήματα που θα βρει στο υπουργείο Μεταφορών, όπως:-οι δημόσιες συγκοινωνίες όχι μόνο δεν βελτιώνονται, αλλά χειροτερεύουν,-σύμφωνα με μια τεκμηριωμένη μελέτη του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων (που δεν εκπορεύεται από φιλικά αισθήματα προς την αντιπολίτευση) σε 1-2 χρόνια το λεκανοπέδιο Αττικής θα αντιμετωπίσει ένα απίστευτο μποτιλιάρισμα,-η Ελλάδα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό οδικών ατυχημάτων σε όλη την Ευρώπη (δεν είναι θέμα μόνο του υπουργείου Μεταφορών, είναι συνυπεύθυνα τα υπουργεία Δημόσιας Τάξης και ΠΕΧΩΔΕ, αλλά ο Κ. Χατζηδάκης καταλαβαίνει ότι αυτά είναι προσχήματα),-η κατάσταση με την Ολυμπιακή είναι άκρως επιβαρυντική για την τσέπη των πολιτών,-ο ΟΣΕ έχει τεράστια ελλείμματα και το έργο του μειώνεται,-δεν υπάρχει καμμιά στρατηγική για τον τομέα των τηλεπικοινωνιών, παρόλο που οι ελληνικές εταιρείες παίζουν ισχυρό ρόλο στην ΝΑ Ευρώπη-η κατάσταση στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών είναι σε ασταθή ισορροπία -ο Κ. Χατζηδάκης είχε κάνει αρκετές επερωτήσεις στην Ευρωβουλή για το κόστος των υπηρεσιών, κλπ.Ανεξάρτητα πολιτικής τοποθέτησης, όλοι οι έλληνες πολίτες θα ήθελαν η επίδοση του Κ. Χατζηδάκη να αποτελέσει μια διαφορετική στάση, σε σχέση με την συμπεριφορά αρκετών υπουργών που "κουκουλώνουν" τα προβλήματα. Ο Κ. Χατζηδάκης πέρασε τον τελευταίο καιρό μια δοκιμασία, αφού, έχοντας ένα profile τεχνοκράτη, μπήκε στα βαθιά της χοάνης που λέγεται Β' Αθηνών. Μακάρι να συνεχίσει να αποτελεί την εξαίρεση και ως υπουργός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου